Saturday, May 15, 2010

Air Menitik - Ukay Perdana

Masaalah Pelanggan : Air di rawat pada mulanya Keluar menitik selepas seketika langsung tak keluar.. Apa sebabnya dan cara mengatasi?

Sebab air perlahan : Ultra 1 ( Kebuk Ceramik Tunggal)telah terlalu kotor atau telah tamat tempoh penggunaan, & Terminator II telah tamat tempoh penggunaan.
Sebah Air tidak keluar : Sekiranya Beyond Water telah berusia lebih 2 tahun kemungkinan Tubing (Tube bewarna Biru) yang menghubungkan antara kebuk-kebuk telah pecah.
lihat yang mana satu masaalah tersebut. Jika Ultra 1 kotor tetapi belum mencapai penggunaan 12 bulan bolehlah dicuci seramik tersebut tetapi sekiranya telah lebih 1 tahun disarankan tukar dengan ultra 1 yg baru.

Begitu juga sekiranya Terminator II telah lebih 48 bulan disarankan tukar dengan yang baru kerana kebuk berkenaan telah mencapai tarikh luput kerana medium seperti Karbon berketupatan tinggi, Blok Karbon dan KDF ada tarikh luputnya tersendiri.

Tube biru juga telah rapuh dan pecah, sebab itu air tak dapat keluar di outlet.. penggantian tube biru perlu dilakukan.

Setelah di ganti kedua-dua kebuk tersebut, mengganti tube biru,buat servis serta backwash alhamdulillah Beyond water berfungsi seperti biasa..

TAHNIAH PN S....../. Anda prihatin dengan kesihatan

No comments: